2011-07-30

Best sunset in 2011

コスタリカの写真も整理が出来ていないので、、今日はこちらの写真をいくつか紹介します。
今日のお題は上半期でベストだった夕陽。写真は全て最後の訪問地、カラーラ国立公園で泊まったホテルのテラスから撮りました。
この日は一日すっきりしない天気だったのですが、日が沈むギリギリに日の光が差し込んできました。
Since I still have not shown my photos in CostaRica, I picked some photos. Today's theme is best sunset in first half of 2011. I took these photos on the terrace of the hotel in Carara national park where was my final destination in CostaRica.
On this day, weather was not good all day long. but, late afternoon, sun started to shine from the edge of clouds.


そして、、丘の上にあるホテルを綺麗に染め上げ、、
Then its light dyed the roof and wall of the hotel.


少し前まで夕立が降っていた場所には虹をかけ、
it made appear the rainbow in the sky where it rained a few minutes before.


そして雲も紅色に染めていきました。
Also it dyed cloud into scarlet.


太陽が対岸のニコヤ半島に沈んだ後、西の空はまるでオーロラが舞い降りたようにスペクタクルショーを繰り広げました
After sun set in Nicoya peninsula, the sky showed spectacular show like aurora.


刻一刻と空は絶え間なく様相を変え、
The color of the sky was changing every moment,


海の色も染め、
color of the see was changing as well


そして、、静かにそのスペクタクルショーを閉じていきました
Finally, it ended spectacular show in the silence.


名残程度の夕陽もまた綺麗でした
Remaining sunset was also beautiful.


ほんの僅かの間の出来事でしたが、、自然の織り成す芸術にただただ感動しました。
今年上半期で一番(おそらく今年一番)な夕陽だったのは言うまでもありません。
This show was seen only in a few moment, but I was moved by nature art.
And, without doubt, it was my best sunset in the first half of 2011 (probably the best in 2011).

No comments:

Post a Comment