2011-07-22

Summer in Canadian Rockies

連休を利用して二年ぶりにカナディアンロッキーに行ってきました♪ 
目的は、、雄大な景色もさることながら、今回の旅行の大きな目的はロッキーに棲む動物達を見ること! 現地(バンフ)でフルフルに動けたのは3日間だけでしたが、期待以上に色々と見れて楽しめました!
細かな話は、これからボチボチ書いていくので、今日は写真だけ何枚か貼り付けておきます。

I took a short trip to Canadian Rockies by combining national holidays and paid holidays. This is may second time to visit there. Objective of this trip is to see wild animals in Rockies as good as enjoying scenery. Thought I was in Banff for only 3 full days, I could see many kind of wild animals!!
I will talk about detail afterward. Today, I am putting several photos.

トップバッターはグリズリー。こちらは2、3才の子熊。可愛いですね~ 写真を撮った時、お母さん熊と一緒にノンビリと食べ物を探していました
First photo is cubs of Grizzly bear. How cute are they? When I saw them, they were eating something with their mom.


こちらはシラガマーモット。ちょっと体は大きいですが、、こちらも中々可愛らしいですね~ 初日に歩いたハイキングコースでは、、短時間の間に5匹も見れました♪
This is Hoary marmot. Their body were little bigger, but they looked cute too. When I went hiking on first day, I saw five of them in short time.


こちらは、、ヒメシマリス。とにかく小さて動きが早い! 似たような柄で少しからだの大きなリスもいるのですが、どちらも可愛いです♪ 体の大きな種類も写真は沢山撮っているので、後で紹介します
Least Chipmunk. They were very small and moved very quickly. In Canadian Rockies, another squirrel whose pattern is similar inhabits, but body is larger. Since I also took many photos of them, I will show afterward.


こちらは前回も見かけたビッグホーンシープ。クルッと曲がった角が格好いいですね~
Big horn sheep. Male has impressive cured big horn which looks cool.


こちらは今年産まれた赤ちゃん♪いや~可愛い
Pup of big horn sheep. Very very cute!!!


こちらはオオツノジカ(エルク)の雄。体も角も巨大な雄は迫力満点でした。
Male of Elk. They had significantly big body and antler and were very impressive.


もちろん、、動物ばかり見ていたわけではなくて、、景色も堪能しました。
Of course, I enjoyed seeing beautiful scenery in Rockies.




そしてロッキーに咲き乱れる高山植物も色々と堪能してきました♪今年は全般的に花の開花が遅れているそうですが、、おかげで本来なら開花時期の終わっている黄色いアツモリソウも見ることが出来ました。ラッキー♪
And also enjoyed watching flower of many kinds of alpine plants. I heard this year was cooler than usual and timing of blooming was also delayed. Fortunately for this delay, I could see beautiful yellow orchid 'Yellow lady slipper'. How lucky :D


細かな事はボチボチ書いていきますね~
Continued

No comments:

Post a Comment