2012-04-16

Relaxed weekend in Obihiro

北海道には何度か動物観察に行っていますが、今まで一度もエゾリスを見たことがありませんでした。
「帯広近郊にはエゾリスが多い」という事を聞いたので、週末にさっそく見に行きました。
帯広にはまだまだ雪が残っていましたが、そんな中でもエゾリス達は元気に活動していました。

I have been to Hokkaido for several times to watch animals and birds. But I have not seen Hokkaido Squirrel. Since I heard population in Obihiro is very high, I had a weekend trip to there to see them.
Though there were still snow in Obihiro, Hokkaido Squirrel was very active.


とにかく愛らしい・・・その一言に尽きます
The only word I can say is .... How cute they are!!


あっちこっちにぴょんぴょん飛び跳ねて忙しないですが、見ていて和みました♪
They were busy for hopping, watching their behavior made me relaxed.




最後はフクジュソウのお花畑の中で遊びながら食事をしているシーンも見れました。う~ん、春って感じですね~
Finally I watched they were playing among the flowers of Amur adonis. I makes me feel spring is coming up.




さて、、土曜日の夕方、今度は別の森に行き、エゾモモンガを探しました。彼らは夜行性で、昼間は巣穴で寝ています。(求愛の時期には夕方~早朝に活動するそうですが)
なので、その森にエゾモモンガがいると分かっていても、まず見つけられないだろうと思っていました。
Then in the late afternoon on Saturday, I went to another forest to spot Russian flying squirrel. Since they are nocturnal and sleeping in daytime. (In mating season, they are said to be active from later afternoon to early morning.)
Thus, I thought I could not find them, even though I knew they were there.

が!!!!なんと発見してしまいました!!!!
However..... I found them!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wow!!!


とにかく可愛い!♪
こんな真ん丸な眼をした動物って他にいるんでしょうか?
How cute they are...
I cannot remind any animals which have such a round shaped eye.



こんなに小さくても冬眠しないんですよね。ちょっと不思議です。
Even they are so tiny, they don't hibernate, surprisingly.


今回は主にエゾリス観察に時間を費やしていましたが、北海道の里の鳥たちも見かけました。あまり写真は撮っていませんが、こちらはシロハラゴジュウカラ
Main purpose of this trip is to watch Hokkaido Squirrel and I spent most of  time to watch them. In addition, I watch many kinds of birds which are typical in plain area in Hokkaido.
Here is Nuthatch.


小柄なコガラ!?
Willow tit


最後はフクジュソウ。エゾリスとエゾモモンガの印象が強かったものの、実は野生のフクジュソウを見るのも初めてでした。
Last photo is Amur adonis. Hokkaido Squirrel and Russian flying squirrel were so impressive, but this flower was also the one which I found with surprise, since this is my first time to see them in wild.


そんな訳で、、ここ最近の動物運の悪さを吹き飛ばしてくれるような週末となりました♪ G.W.を前に調子が上がってきたのかな?
So I enjoyed very much watching animals and flowers which are new to me in this weekend. I wish this continues in G.W. holidays.

No comments:

Post a Comment