2012-06-03

CostaRica 2012: Peninsula Osa #1

サボり気味になっていますが、、これからコスタリカで撮った写真を細々と紹介していきたいと思います。
最初は、、コルコバード国立公園で見かけた動物達です。秘境と言われるだけあって手つかずの自然が残っており、様々な動物を見ることが出来ました。撮った写真は、鳥より哺乳類と両性・爬虫類中心でした。
From now on, I am going to show photos I took in CostaRica from Apr to May 2012.
First topic is animals in Corcovado National Park. As it is known as 'last' frontier in Costa Rica, many part of forests were untouched, and I saw many kinds of animals.


因みに、、泊まったホテルが国立公園に隣接していることもあって、様々な動物たちをホテルの敷地内で見ることが出来ました。私は見ていませんが、、敷地内でバクを見た人もいました。こんなホテルがあるって信じられます?? (^^;
Since the hotel I stayed stands next to the national park, many kinds of animals could be seen in the garden of the hotel. One of the guest saw Tapir in the garden. Can you imagine such a big wild animal can be seen even in the hotel?

こちらはノドジロオマキザル。去年も他の場所で見かけた猿ですが、ここでは結構な群れで泊まっていたコテージの側に来ていました。
White-throated Capuchin. I watched this monkey in another area last year, but I saw a big group next to my cottage.


コテージ傍の木になっていた木の実を食べに来ていたようでした。
The reason seemed simply to eat the fruit of the tree next to my cottage.


よく見ると赤ちゃんの姿も♪
Also babies.



ちょうど出産期が終わったくらいだったようで、ノドジロオマキザル以外にリスザル、ホエザル、クモザルの子供も見ることが出来ました。
Since it was just after birth season of monkeys, I watched babies of Squirrel Monkey, Mantled Howler Monkey and Spider Monkey



可愛いですね~
What a cute baby :-)


こちらは、、国立公園内で見かけたミツユビナマケモノ。かなり見難いですね^^
画像ほぼ中央にあるのが顔で、腕をだら~んと延ばしてぶら下がっていました
Three-toed Sloth in the national park. It may be hard to know where is head and body..
Round shaped object in the center of the photo is a head. Actually he was hanging down from a branch.


その他、見かけた哺乳類というと、、こちらのアグーチ。
大型のネズミの仲間で、リスのように前肢を上手に使って餌を食べたりしていました。
Another mammal I watched was Agouti.
Agouti is big rodent and they utilized their forehand to eat food like a squirrel.


さて、、このアグーチ、行動もリスと似ていて、木の実を縄張り内のアチコチに埋め、後で食べに来るということでした。そして、、時々(もっと頻繁?)埋めた場所を忘れるので、結果的に木の実が散布されるのを補助しているとの事でした。
Also behavior of the animal looked similar to squirrel. They like to bury to store food (seed) in the territory, when food is abundant. Afterward, they come back to eat them. But they frequently cannot find them, they contribute seeds to disperse.


お次は、、ハナグマ。
国立公園内にあるレンジャーステーション近くに生えていたカシューの実を狙って真昼間から堂々とオープンスペースを歩き回ってました。
White-nosed Coati.
They were walking in the open space in the ranger station to eat the fruit of Cashew.



果汁がほとばしっていて美味しそうですね~
Just after it bit the fruit. Can you see juice gush out?



カシューの実は人間も食べられるのですが、ウルシ科の植物なのでウルシに弱い僕は食べるのを控えました。どんな味なのか気になります
By the way, fruit of cashew can be eaten. Since cashew belongs to the family of Anacardiaceae and I am allergic to some kinds of trees of this family, I did not eat the fruit. But, still very curious how it tastes.



まだまだ哺乳類を色々と見かけましたが、今度は爬虫類を紹介します。
こちらはPacific Anoleの雄。最初見かけた時は、この様に地味だったのですが・・・
I watched further more mammals, but I will show them afterward.
Here is male of Pacific Anole. When I first saw it, it looked like below.


突然喉元の被膜を広げて求愛(?)を始めました! 全然予想してなかったので、見ていたガイドと僕もかなり興奮しました♪ 面白いですね~
Suddenly, it started spreading its capsule of the throat and courting!! I and the guide was so surprised with its dramatic change.


今日の最後は、Common Rocket Frog。非常に小さかったものの、綺麗なカエルでした。ちょっと自信がありませんが、、確かヤドクガエルの一種だったと思います。
Last photo of today is Common Rocket Frog. It was so tiny, but beautiful frog. I am not fully sure, this frog is a kind of dart frog.



つづく
Continue

No comments:

Post a Comment